Frågor och svar

Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna som ställs till vår kundsupport.

Vad kostar det att hyra en container och hur fungerar det?

För priser och information kontakta Renovas kundsupport på telefon 031-618530. Vanligtvis kan du få ut conatinern dagen efter beställningen. Innan du hör av dig - fundera över vad du tänker slänga. Vilken slags avfall är det? Ungefär hur mycket avfall rör det sig om, i kubikmeter?

Vid beställning behöver vi veta adress och ungefärlig placering av
containern. Vi behöver också ha en kontaktperson och ett
telefonnummer personen kan nås på den dag containern ska ställas ut.

Hur gör jag för att ändra hämtningsintervall för en container?
Kontakta kundsupport via e-post kundservice@renova.se eller telefon 031-618530.

Vem kontaktar jag för att beställa tömning av en container?
Kontakta kundsupprt via e-post kundservice@renova.se eller telefon 031-618530.

Vårt företag har ändrade adressuppgifter och telefonnummer, vem ska jag skicka informationen till?
Anmäl ändrade kontaktuppgifter till kundservice@renova.se eller telefon 031-618530.

Jag saknar underlag till en faktura, vart vänder jag mig?
Kontakta kundsupport så hjälper vi dig. Skicka e-post kundservice@renova.se eller telefon 031-618800.

Till vem kan jag ställa frågor om en räntefaktura?
Kontakta vår kundreskontra via e-post kundreskontra@renova.se eller telefon 031-618520.

När ska jag använda formuläret för ägarbyten?
Vid flyttning och meddelande om ny kund med nytt organisationsnummer.