Ny kundportal ger verksamhetskunder bättre överblick


Nu blir det enklare för Renovas verksamhetskunder att hålla koll på sin avfallshantering. I dag introducerar Renova en ny, användarvänlig kundportal utvecklad för ändamålet.

– Vår ambition är att stödja kunderna i deras miljöarbete på ett ännu bättre sätt än tidigare, säger Kajsa Lager, marknadschef för Renovakoncernen. 

I den nya portalen, som nås via renova.se, kan kunderna bland annat se vilka behållare de har, när de töms och hur statistiken för lämnat avfall ser ut. Det går också att beställa tömning via portalen. Ett avsnitt handlar om hur avfallet återvinns och innehåller tips som underlättar miljömedvetna val.  

Portalen har utvecklats och testats i samarbete med ett stort antal kunder. En av dem är Elisabeth Jonsson, verkstadschef och miljösamordnare på Toyota Center i Göteborg. 

– Jag har haft stor nytta av statistiken över det avfall vi lämnat. Det är också bra att jag lätt kan se vilka behållare vi har och när de töms, säger hon.

Ansök om tillgång till kundportalen idag!

 

På bilden demonstrerar Kajsa Lager och projektledare Peter Jaktling portalen för Mattias Carlberg på försäljningsavdelningen.