Sophämtning och slamsugning på Tjörn

Renova har kommunens uppdrag att hämta hushållsavfall på Tjörn. Vi har också uppdraget att tömma enskilda avlopp

Kontakta Renovas kundsupport

Kontakta oss om vi inte tömt ditt sopkärl/hämtat din sopsäck med rätt intervall.
Telefon: 0304-67 17 25, vardagar 07.00-16.30
E-post:  kundservice@renova.se

Slamsugning

Schemalagda tömningar görs från och med april 2016. Vi aviserar per post i god tid innan tömningen. För beställning av slamsugning, kontakta Tjörns kommuns kundcenter (se nedan).
Jourtelefon
Efter kl 16.30 samt lör-, sön- och helgdagar kan du nå Renova på jourtelefon 031-61 87 75 som du skulle behöva akut hjälp med slamsugning.

Kontakta Tjörns kommuns kundcenter

  • när du vill ha information om taxor och avgifter
  • om du vill ändra ditt abonnemang eller flytta behållare
  • när du vill anmäla ägarbyte
  • om du har frågor om din faktura
  • när du vill ha information om återvinningscentralen Heås
  • om du vill veta var återvinningsstationerna finns i din kommun
  • om du vill beställa slamsugning

Telefon : 0304-60 10 10
E-post:  tjorns.kundcenter@tjorn.se

Mer om avfall och återvinning på Tjörn

På Tjörns kommuns webbplats hittar du  mer information, t ex om var du själv kan lämna olika typer av avfall och återvinningsmaterial.

-------------------------------------
Tjörn är en av Renovas tio ägarkommuner. Brännbart hushållsavfall från Tjörn blir el och värme i Renovas avfallskraftvärmeverk. Matavfall från hushållen blir till råvara för biogas och biogödsel i Renovas förbehandlingsanläggning.