Logga in i kundportalen

Få full koll på tömningar, ta ut statistik och hantera din avfallshantering. 


I Renova Miljös kundportal kan du få koll på behållare och tjänster och ta ut statistik och miljönytta. Alltid öppet, dygnet runt!

Få full koll på er avfallshantering

I Renova Miljös kundportal kan du och ditt företag sköta allt på ett ställe – beställa storsäck och container, se och ändra tömningar samt hantera vågkort. Du kan också ta ut statistik och se vilken nytta er avfallshantering gör för miljön. Skapa ett konto redan idag!

Logga in i kundportalen

Ansök om ett konto i kundportalen

Skicka ett mejl till: kundservice@renova.se

Här är några av de funktioner du får tillgång till: 

En illustration över funktionerna i kundportalen.

Beställ, få överblick och hantera behållare och tjänster

Du får en översyn av avfallshanteringen oavsett om ni är ett litet eller ett stort företag, som har många återvinningssystem. Du kan:

  • Se utbud, beställa container och storsäck.
  • Hantera vågkort på ett automatiserat sätt.
  • Få översikt och beställa tömning av behållare.
  • Ta ut hämtningscheman i pdf.
  • Se era avfallbehållare, när de töms, hur mycket som töms och om det skett någon avvikelse.

Statistik och miljönytta

Du får ett stöd i hållbarhetsarbetet genom att kunna hämta ut statistik och miljönytta över hur er avfallshantering gör skillnad. På ett enkelt sätt hämtar du statistik till presentationer, redovisningar och avstämningar. Sedan kan du se miljönyttann vad som händer med avfallet efter att det samlats in. Till exempel hur stor andel som återvinns, förbränns och deponeras.

Smidigt och alltid tillgängligt

På kontoret eller ute på språng. Kundportalen är mobilanpassad och du får du med dig den överallt. I mobilen eller läsplattan kan du ändra något i er avfallshantering ute på plats på bygget eller i miljörummet.

Prisbelönt lösning

2019 blev kundportalen årets hållbara projekt på CIO awards med motiveringen:

Genom en generös spridning av information och visualiserad kunskap bidrar Årets hållbara projekt både till miljömässig hållbarhet och ökat ekonomiskt värde. Med ett tydligt fokus på att lyssna till och hjälpa sina kunder driver årets vinnare miljöarbetet i en hel region framför sig. Ett arbete som ligger helt rätt i tiden.

Priset delades ut av IDG:s CIO Sweden i samarbete med Accenture.

2019 var också kundportalen finalist till stora designpriset.

Frågor om kundportalen?


Kontakta Renova Miljös kundservice:
E-post: kundservice@renova.se
Telefon: 031-61 85 30
Öppet vardagar: 07.00-16.30

Ansök om tillgång till kundportalen

Här kan du som företagskund fylla i dina uppgifter och ansöka om tillgång till Renovas kundportal.
25 maj 2018 började DSF (Dataskyddsförordningen) att gälla i Sverige och resten av EU. Vill vill att du ska känna dig trygg med hur vi på Renova behandlar dina personuppgifter. Läs mer på renova.se/dataskydd

Sköt allt på ett ställe i kundportalen

I Renova Miljös kundportal får du full koll på avfallet. Se och hantera hämtningar dygnet runt, beställ tjänster och ta ut statistik. Nu mobilanpassad!

Guide – lägg kundportalen på hemskärmen

För att snabbt komma åt den mobilanpassade kundportalen kan du lägga till ett bokmärke på hemskärmen i din mobiltelefon eller surfplatta.

Till IOS (iPhone eller iPad)

  1. Öppna Safari. Skriv in adressen kund.renova.se Logga in!
  2. Tryck på den lilla rutan med en pil, i mitten längst ned på skärmen.
  3. Välj "Lägg till på hemskärmen".
  4. Klart! Nu ligger en ikon på din hemskärm med en direktlänk till kundportalen.

Till androidenheter 

Kan vara lite olika tillvägagångssätt beroende på enhet och webbläsare. Här beskrivs metoden utifrån att webbläsaren är Chrome.

  1. Öppna din webbläsare. Skriv in adressen kund.renova.se Logga in!
  2. Klicka på de tre punkterna.
  3. Välj ”Lägg till på startskärmen”.
  4. Klart! Nu ligger en ikon på din hemskärm med en direktlänk till kundportalen.